Onderwijs, cultuur en religie

Nederlands Bijbel Genootschap werkgroep Alteveer-Kerkenveld

Graag stellen wij ons even voor.

Het Nederlands Bijbel Genootschap brengt al 200 jaar de Bijbel dichtbij. Samen met leden, donateurs en ongeveer 2.000 vrijwilligers maakt de NBG het mogelijk dat mensen in binnen- en buitenland de Bijbel kunnen ontdekken.
Dit gebeurt onder andere door:
- de Bijbel te vertalen,
- de Bijbel beschikbaar te stellen,
- begrip van de Bijbel te bevorderen,
- de relevantie van de Bijbel te laten ervaren.

Wij als ‘werkgroep Alteveer-Kerkenveld’ zijn als enthousiaste vrijwilligers actief om het werk van de NBG in onze woonplaats bekendheid te geven. Wij kunnen presentaties bieden voor scholen, jeugddiensten en studiekringen. Bovendien werken wij jaarlijks mee aan de ‘Nationale Bijbelzondag’, organiseren wij jaarlijks de ‘Bijbelquiz’ in de Alke en zijn we regelmatig present bij plaatselijke activiteiten. Zo waren we afgelopen jaar present tijdens de ‘Feestweek’ en konden we een ‘Bijbel in Gewone Taal’ uitreiken aan OBS ‘De Bosrand’ in Kerkenveld en CBS De Wegwijzer in Alteveer.
Ook dit jaar hopen we weer een aantal activiteiten te organiseren, waaronder de ‘Bijbelquiz’. Graag houden wij jullie op onze Facebookpagina op de hoogte.
Voor meer informatie kunnen jullie contact opnemen via e-mail met het secretariaat van de NBG-werkgroep Alteveer-Kerkenveld: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op de foto de NBG-vrijwilligers uit Alteveer-Kerkenveld:
V.l.n.r. onderste rij: Martin Scharenborg, Janny Zomer, Corina Bennink, Harry Hoogeveen.
V.l.n.r. bovenste rij: Roelie Lunenborg, Sylvia Franken, Engie Petersen, Hillie Jonkman

Zoeken (offcanvas)